VIKTIG BESKJED TIL ALLE MEDLEMMER - AFSK bytter klubbdriftsystem - overgang til Hoopit
Postet av Aurskog-Finstadbru Sportsklubb den 19. Des 2025

Kjære medlemmer, trenere, lagledere og foreldre,
Vi har spennende nyheter!
I løpet av første kvartal 2026 skal vi bytte klubbdriftsystem fra IdrettenOnline til klubbdriftssystemet Hoopit. Med dette systemet skal vi få samlet alt vi trenger for en enklere og mer effektiv klubbhverdag på ett sted.
Hvorfor bytter vi til Hoopit?
Vi har tidligere brukt flere ulike systemer – IdrettenOnline og Spond, men erfarer at det er utfordrende å bruke flere systemer for å håndtere klubbdriften. Etter en grundig vurdering av ulike alternativer har vi valgt Hoopit fordi det gir oss de beste mulighetene for en samlet, brukervennlig og effektiv løsning. Her er noen av hovedgrunnene til at vi har valgt å gå over til Hoopit:
• Alt samlet i én plattform: Hoopit erstatter alle tidligere systemer, slik at vi slipper å bruke flere ulike plattformer og apper.
• Integrert banekalender: Med Hoopit vil vi ha en banekalender som er direkte integrert med FIKS og TA, slik at lagene alltid har oppdatert informasjon om treninger, kamper og ledige banetider.
• Effektiv refusjonshåndtering: Trenere og lagledere kan enkelt registrere refusjoner, og både klubb og lagkasse får en mer oversiktlig håndtering av økonomien.
• Dommeroppsett og utbetaling: Vi får en integrert løsning for oppsett av dommere, inkludert enkel utbetaling til klubbdommere.
• Felles kommunikasjonsplattform: Kommunikasjon mellom klubb, lag, trenere, lagledere og ressursgrupper samles i én app. Dette betyr færre meldinger på e-post, Messenger og andre kanaler.
Fordeler med Hoopit
• Bedre meldingsfunksjon: Mer målrettet og effektiv kommunikasjon mellom klubb, lag, trenere, lagledere og medlemmer.
• Intuitivt og brukervennlig: Hoopit er laget for å være enkelt å bruke, både for administrasjonen og for våre medlemmer.
• Integrert med NIF og økonomisystem: Alt er på ett sted, noe som gjør det enklere å holde oversikt over medlemskap, politiattester, betalinger og dugnader.
Hva betyr dette for deg som medlem?
• Vi tar sikte mot at all informasjon knyttet til aktivitetene; treninger, kamper og klubbens arrangementer blir håndtert gjennom Hoopit. Herunder bane- og møteroms kalendere.
• Medlemmer og foreldre må selv registrere seg i Hoopit når invitasjonen kommer. Dette er en enkel prosess, og vi vil sende ut detaljerte instruksjoner i god tid.
Viktige datoer og milepeler
• 7.januar og 13 januar klokka 19: Informasjonsmøte for gruppestyrene i klubben.
Senere dato: Informasjonsmøte på Teams for trenere og lagledere med Hoopit-teamet.
Senere dato: Invitasjon sendes ut til alle medlemmer for å registrere seg i Hoopit.
Målsetning 1.mars: All klubbaktivitet og kommunikasjon vil skje gjennom Hoopit.
Opplæring og støtte
Vi vil sørge for at alle får nødvendig opplæring i bruk av Hoopit. Dette inkluderer informasjonsmøter, veiledninger og tilgang til Hoopits brukerstøtte, som vil være tilgjengelig dersom dere har spørsmål.
Hva skjer nå?
Vi gleder oss til å komme i gang og tror at Hoopit vil gjøre hverdagen enklere for alle. Vi oppfordrer alle til å laste ned Hoopit-appen allerede nå, slik at dere er klare når vi starter overgangen.
For spørsmål eller mer informasjon, ta kontakt med daglig leder Øystein på dagligleder@afsk.no eller Øistein Leren oistein.leren@gmail.com
Vi ser frem til å ta dette steget sammen og skape en enda bedre idrettsopplevelse for alle!
Med vennlig hilsen,
Øystein Bråten
Daglig leder AFSK
Kommentarer
Logg inn for å skrive en kommentar.